Boka en retur
Vid leveranser och returer använder vi oss av Schenker.
När vi bokar är det viktigt att vi har
-
korrekta adressuppgifter
-
fullständiga kontaktuppgifter och
-
korrekta uppgifter om storlek och vikt på vad som skall hämtas.
Så här fungerar det
-
Vill du boka en retur? Fyll i det här formuläret.
-
Vi kommer boka sändningen åt dig.
-
Vi skickar fraktsedlarna till angiven e-post-adress samt en returbokningsbekräftelse.
-
Etikett skall sitta på varje kolli i sändningen och fraktsedeln överlämnas till chauffören.
-
Schenker hämtar oftast under eftermiddagar, kontakta ditt lokala Schenker-kontor om det inte fungerar. Behöver du ytterligare hjälp så får du kontakta oss på CalVan.
-
Ansvaret för godset ligger alltid hos kunden till dess att det är åter hos CalVan.
-
CalVan tar emot godset och returen hanteras.
Värt att tänka på
-
Skall du exempelvis returnera en mobil arbetsbänk, en pall med verktyg och en gängmaskin till oss?
Dessa tre exempel kan inte packas tillsammans vilket innebär att det blir tre kollin i samma sändning. Då behöver vi också veta mått och vikt på varje enskild kolli för att kunna boka rätt.
-
Varje kolli skall vara lätt att hantera för chauffören. En mobil arbetsbänk har hjul och är därför lätthanterlig, medan en gängmaskin på stativ utan hjul är svår. Därför behöver gängmaskinen packas på en pall innan returen bokas.
- Är kollit över 135cm högt så krävs specialhantering, kontakta oss på CalVan så hjälper vi dig.
-
Det är också viktigt att kontaktpersonen finns på plats när Schenker hämtar då sändningen behöver lämnas ut till Schenker.
-
Kommer Schenker till den angivna adressen och godset inte är redo eller om någon kontakt inte finns på plats att lämna ut blir det bomkörning som debiteras dig som kund.